Jelenlegi hely

Képességfejlesztés játékosan – avagy a szórakoztató tanulás kulcsa

Nagyon sok gyermek küzd manapság tanulási nehézségekkel. Persze be kell vallanunk, hogy ehhez olykor az iskolai tananyag vagy egy-egy „jó” pedagógus is hozzájárulhat. Akadnak viszont olyan esetek, amikor ténylegesen gyermekünk az, aki valamilyen problémával küszködik. Épp ezért érdemes már egészen kicsi korától megismertetni vele a tanulás örömét, hogy a későbbiekben megelőzhessük az efféle problémákat.

Mi a szórakoztató tanulás?

A kérdésre a válasz korántsem valami forradalmi újdonságot rejt. Ugyanis mi felnőttek is ezt csináljuk naponta, mikor épp egy számunkra érdekes cikket olvasunk, a barátainkkal kártyázunk, sakkozunk vagy különféle játékokat játszunk például egy olyan online kaszinó révén, mint a https://betinia.com/hu/ kínálata. Folyamatosan új készségeket tanulunk, fejlődik a logikánk, új ismereteket sajátítunk el, és mindeközben mégsem érezzük azt, hogy felemésztené az erőnket. Természetesen a képlet korántsem olyan egyszerű a kötelező tananyag esetében, mint a számunkra szórakoztató témakörök feldolgozásában… A jó hír viszont, hogy kellő kreativitással ezt is roppant izgalmassá, szórakoztatóvá tehetjük – saját magunk és gyermekünk számára is egyaránt. Nézzük meg tehát egy pár trükköt, ami valóban segíthet ilyenkor, akár online kaszinó akár más játék az, amit játszunk.

Tanulókártyák újragondolva

A tanulókártyákat már nagyon régóta széles körben alkalmazzák. Azonban nem csupán a nagyobb gyerekek számára jelenthetnek hatékony megoldást, de már egészen kicsi korban az apróságok is jó hasznát vehetik ezeknek. Mivel egyszerre több érzékszervvel vizsgálunk valamit, így az adott tárgy sokkal valószínűbb, hogy belevésődik a memóriánkba. Az érdekes vizuális tartalmak hozzákapcsolódása egy-egy információhoz nem csupán hatékony tanulási módszert eredményezhet, de roppant szórakoztató lehet a használatuk is. Ha úgy látjuk bármely iskoláskorú gyermekünk nehezen dolgozik fel egy adott témakört, nyugodtan vegyük elő a tanulókártyákat. Ezeket ugyanis valóban gyerekjáték lehet a tanulás. Amennyiben minden lapból két példányt gyártunk, és az adott információt valamilyen egyedi illusztrációval megspékeljük, akár memóriakártya játékot is játszhatunk csemeténkkel. Sőt, a család többi tagját is bevonhatjuk ebbe. Csak terítsük ki a lapokat lefelé fordítva, és indulhat is a játék. Egy jó ötlet hozzá, ha idegen szavak esetében ugyanazt a tárgyat ábrázolja mindkét kártya, viszont az egyiken magyarul, míg a másikon idegen nyelven van felírva annak a neve. Ezt akár történelmi eseményekkel is megcsinálhatjuk. Az egyik kártyára az adott történés megnevezése kerül, míg a másikra az évszám. Így nem csupán csemeténk, de akár az egész család jól szórakozhat. Ez pedig gyermekünk számára olyan pozitív képzettársítást idéz elő a
tanulás során, ami még fiatal felnőttként a felsőoktatásba is magával vihet.

Filmek és videók

Biztosan mindenki tisztában van azzal, hogy egyes esetekben mennyire idegtépő lehet egy száraz, unalmas előadást végigülni. Ilyenkor valahogy mindenre figyelni tud az ember a plafonon mászkáló légytől kezdve a fa pad erezetéig… Azonban azt is tudjuk, hogy milyen lebilincselő látványt nyújthat egy-egy szépen összerakott dokumentum- vagy természetfilm. Sokan még ma is lebecsülik ezek hatékonyságát, pedig gyermekünk akár komplett témaköröket is igencsak behatóan kivesézhet
egy-egy ilyen film által. Keressünk valami olyan tartalmat tehát a témáról, ami tartalmazza fontos információkat, és bátran üljünk le filmezni csemeténkkel. A film végén közösen átbeszélhetjük a
filmben látottakat. Sokszor már önmagában ezzel borítékolható az ötös dolgozat.

Mit érdemes elkerülnünk?

A tanulási nehézséget gyermekünk számára nagyon sok esetben a negatív képzettársítás és az abból adódó stressz okozza. Éppen ezért nem árt egy pár dologra odafigyelnünk gyermekünk iskolai tanulmányait illetően sem. A lehető legrosszabb dolog példának okáért, ha gyermekünk komolyan próbálkozik, mégis leszidjuk a rossz jegyekért. Persze ez nem egyenlő azzal, hogy elnézzük neki a lustaságot. Nem szabad mindent ráhagyni a gyerekre, azonban épp elég stresszt jelenthet számára, ha nehézségei akadnak egy adott témakörrel – és ennek tetejébe még mi is megbüntetjük. A másik nagy probléma, amit sok szülő elkövet ilyenkor az a vesztegetés. Mikor felajánlunk gyermekünk számára egy új biciklit, valamilyen játékot vagy esetleg némi pénzt, ha bizonyos tanulmányi eredményt produkál. Ha nagyon szeretné például a felajánlott biciklit és teljes gőzzel tanulva sem sikerül majd javítani a jegyein, azzal csak a kudarcélményeit fokozzuk. Ezzel nagyban alááshatjuk
az önbizalmát, ami akár egész hátralévő életében elkísérhet.

Tanulság

Nem az a lényeg hogy online kaszinót játszunk, számítógépes játékokat vagy egyéb játékokat. A lényeg, hogy minden olyan módon fejleszthetőek képességek amelyek az agyat megmozgatják és kihívást jelentenek.

Neked ajánljuk!

Ötletek tanulósarok kialakításához, és nem csak gyerekeknek!

Ötletek tanulósarok kialakításához, és nem csak gyerekeknek!

Egy jól kialakított tanulósarok segíti a koncentrációt és a hatékony tanulást, különösen, ha gyerekekről van szó. Fontos, hogy a tér rendezett, kényelmes és inspiráló legyen. Hoztam néhány ötlet, hogyan alakíthatsz ki ideális tanulósarkot.
Hogyan ünnepelheted meg a Jótékonyági Világnapot?

Hogyan ünnepelheted meg a Jótékonyági Világnapot?

A Jótékonysági Világnap (World Charity Day) minden évben szeptember 5-én kerül megrendezésre. Az ENSZ Közgyűlése hozta létre ezt a napot 2012-ben, és azóta világszerte megemlékeznek róla, hogy felhívják a figyelmet a jótékonyság fontosságára és ösztönözzék a közösségeket és az egyéneket a segítő tevékenységekben való részvételre.
Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Iskolakezdés laktózmentes finomságokkal!

Laktóz- és tejmentes harapnivalók, amiket a gyerekek imádni fognak.
Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Ha kapnál napi 1 órát ajándékba, magadra fordítanád?

Többször elgondolkodom azon, hogy vajon biztosan magukra fordítanák, hasznosan töltenék-e az extra időt a pácienseim? - Dr Gyöngy Andrea belgyógyász, diabetológus írása
Ugrás az oldal tetejére